søndag 4. august 2013

Når sommerdagen ligg utover landet....

Da er det bare herlig! Begynnelsen på sommeren var heller dårlig. Men så kom finværet og varmen også til Trøndelag. Pluss at vi fikk flott vær på den svippturen vi hadde i nord. Da gjaldt det å utnytte tida best mulig. Fjelltur, bading i sjøen, molte-tur, feiring av bursdag, noen var på fisketur, andre prøvde snorkling, vi så midnattsola, gikk turer, var på flere kaffebesøk. Og noen bare solte seg og nøt dagene. Alt i alt en herlig avkobling fra hverdagen, selv om vi ikke var borte så lenge.




Jeg bare elsker å se på fjellene og sjøen, være i fjæra, tenne bål og grille. Det gjør seg selvfølgelig best i flott vær, ikke fullt så morsomt når skyene ligger langt ned over fjellsidene , og temperaturen går under 10 grader. Og ikke minst så er jeg "steingal". Har reist nordover hver sommer ca 20 år, og jeg tror at jeg hver eneste sommer har plukket steiner i varierende størrelse og hatt med meg hjem. Jeg har de i krukker på verandaen, i/rundt blomsterbed , mellom steinheller på plena. Det finnes så mange fine. Runde, polerte og i fine farger - kritthvite, svart, med glitter osv. I år har jeg mest plukket små steiner, på str rundt 1 cm. Men plukker en mange nok så er vekta der likevel. (Og gubben bare rister på hodet og er lite villig til å fylle bilen med stein.)




Som dere ser så er det iallefall nok stein å ta av. Denne dagen var skydekket lavt sånn at vi ikke ser hvor høye fjellene egentlig er. Men når sola skinner - da er det ubeskrivelig flott. ♥  Bare se i bildemontasjen øverst. 

Håper alle bruker dagene i august til å kose seg og samle energi, slik at vi har noe å gå på når høsten kommer.







2 kommentarer:

  1. Låter och ser ut som om ni haft riktigt härliga semesterdagar!

    Jag börjar min semester nu (men har varit ledig i stort sett hela sommaren) och ska verkligen försöka att ta vara på dagarna som kommer innan det blir dags för jobb igen!

    Ha det så bra!

    SvarSlett
  2. Så flotte stemningsfulle bilder du har tatt! Godt å høre at du har hatt en fin sommer :)
    Jasså, samler du på steiner? Jeg har en stein du kan få... må bare få den ut av nyra mi først.... Vil gjerne bli kvitt den for den er ikke så god å ha der. Men den passer vel neppe i samlinga di :P
    klem Unni

    SvarSlett

Andre innlegg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...